گزارش پارتو خرابی تجهیزات در نرم افزار CMMS PMWorks

با گزارش پارتو خرابی تجهیزات توقفات خود را ۸۰ درصد کاهش دهید!

گزارش پارتو خرابی تجهیزات یکی از مفیدترین گزارشات در هر نرم افزار CMMS است. این گزارش چطور می‌تواند به ما در تحلیل خرابی تجهیزات کمک کند؟ در این فیلم به طور کامل این گزارش و نحوه استفاده از آن توضیح داده خواهد شد.

امکان دانلود فیلم و فایل صوتی و فایل PDF گزارش پارتو خرابی تجهیزات در این مقاله پیش‌بینی شده‌است.


گزارش پارتو خرابی تجهیزات چه اطلاعاتی را به ما می دهد؟

این گزارش اطلاعات تجهیزاتی که بیشترین خرابی یا توقف را داشته اند و همین طور علل خرابی آنها را به ما نشان میدهد.

آیا می‌توان برای مجموعه ای از تجهیزات هم این گزارش را تهیه کرد؟

بله. در دمو نرم افزار PM این قابلیت تشریح شده‌است. که برای هرکدام از تجهیزات به صورت تکی یا مجموعه یک خانواده تجهیز گزارش پارتو را آماده کند.

فهرست محتوی این مقاله:

  1. گزارش پارتو خرابی تجهیزات چیست؟
  2. تهیه گزارش بر مبنای تجهیزات و خانواده تجهیزات
  3. مشاهده و دانلود فیلم برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات در نرم افزار PMWorks
  4. دانلود فایل PDF مقاله
  5. دانلود فایل صوتی پادکست نگهداری و تعمیرات

شاخص MTBF‌ چیست؟ از صفر تا ۱۰۰ میانگین زمان بین خرابی‌ بدانید

مقاله ای مهم برای کاهش نرخ خرابی اضطراری تجهیزات

۱٫ گزارش پارتو خرابی تجهیزات چیست؟

در طول زمان خرابی‌های زیادی برای تجهیزات ما اتفاق می افتد که داده‌های آن و سوابق مربوط به فعالیت های انجام شده در نرم افزار ثبت می شود. یکی از خروجی ها و گزارشات مهم نگهداری و تعمیرات که میتوانیم از نرم افزار CMMS بگیریم و در جلسات تحلیل خرابی (RCFA) استفاده کنیم، گزارش پارتو خرابی تجهیزات است.

حتما میخواهید بدانید کدام تجهیزات بیشتر از بقیه خراب میشود؟ بیشترین درخواست کار برای کدام تجهیزات ثبت میشود؟ کدام خرابی ها بیش از بقیه تکرار می شود؟ این گزارش به شما اجازه میدهد در یک بازه زمانی مشخص، لیست تجهیزاتی که دارای بیشترین خرابی هستند را دریافت کنیم و به صورت جدولی و نموداری، حجم درخواست هایی که برای آنها صادر شده است را ببینیم.

علاوه بر آن میتوانیم متوجه شویم که کدام خرابی ها بیشتر از بقیه تکرار شده است. در واقع کدام خرابی است که بیش از بقبه موارد اتفاق افتاده است. به طور مثال میتوانید ببینید که تجهیزی با ۳۵ بار خرابی در بازه زمانی مشخص شده، چه خرابی هایی برایش اتفاق افتاده است.

نکته مهم در درک نمودارهای پارتو میزان فشردگی یا پراکندگی داده های نمودار است. نمودار پارتو به شکلی است که داده ها را از بیشترین به کمترین دسته بندی میکند. در واقع بیان میکند که ۸۰ درصد توقفات پیش آمده ناشی از ۲۰ درصد تجهیزات یا خرابی ها هستند. بنابراین اگر بتوانیم این ۲۰ درصد را کنترل کنیم، میتوانیم حجم توقفات، خرابی ها و هزینه ها را به میزان ۸۰ درصد کاهش دهیم.

گزارش پارتو خرابی تجهیزات
نمودار پارتو علل خرابی تجهیزات

۲٫ تهیه گزارش تحلیل خرابی بر مبنای تجهیزات و خانواده تجهیزات

توجه داشته باشید که هر دو مثال تهیه شده در فیلم، جزو یک خانواده تجهیز هستند. اما نرم افزار این امکان را میدهد که گزارش پارتو خرابی تجهیزات را به تفکیک خانواده تجهیز تهیه کنیم.

یعنی نه تنها میتوان برای هر کدام از تجهیزات این گزارش را تهیه کرد، بلکه برای مجموعه تجهیزاتی که در یک خانواده تجهیز قرار دارند هم قابل تهیه است.

برای درک بهتر موضوع بهتر است تصور کنید که شما ممکن است از یک پمپ یا موتور، ۱۰۰ عدد داشته باشید. زمانی که قصد تهیه گزارش پارتو خرابی تجهیزات را داشته باشید، نرم افزار به شما اجازه میدهد برای هرکدام از این ۱۰۰ تجهیز یا به طور کامل برای کلیه آنها گزارش را تهیه کنید.

با تهیه گزارش و تحلیل خرابی تجهیزات دارای بیشترین توقف و همچنین علل خرابی آنها، مسیر برای تعریف اقدامات اصلاحی باز میشود. ممکن است خرابی های پیش آمده برای یک تجهیز، ناشی از ضعف یک قطعه یدکی باشد، یا شرایط محیطی نامناسب تجهیز یا عدم روانکاری و غیره. این گزارش به روشنی و در بسیاری مواقع، راه حل مشکل را در اختیار ما قرار میدهد.

کافی است از علت ایجاد خرابی جلوگیری کنیم. تهیه این گزارشات میتواند دید درست و واقعی تری از خرابی تجهیزات به ما بدهد. در نتیجه اقدامات درست تری برای کاهش خرابی تجهیزات و کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات انجام خواهید داد.

۳٫ دانلود فیلم با گزارش پارتو خرابی تجهیزات توقفات خود را ۸۰ درصد کاهش دهید!

دانلود فیلم با گزارش پارتو خرابی تجهیزات توقفات خود را ۸۰ درصد کاهش دهید! با کیفیت بالا

۴٫ دانلود فایل PDF مقاله

دانلود مقاله با گزارش پارتو خرابی تجهیزات توقفات خود را ۸۰ درصد کاهش دهید! به فرمت پی دی اف PDF

۵٫ دانلود فایل صوتی پادکست نگهداری و تعمیرات پارتو خرابی تجهیزات RCFA


پیشنهاد خوب برای مطالعه و بهبود مدیریت نگهداری و تعمیرات سازمان

مقاله بسیار کاربردی کاهش خرابی و توقفات و هزینه تعمیرات با نرم افزار CMMS که مهم ترین اهداف نگهداری و تعمیرات سازمان را مدنظر دارد.

2 پاسخ

تعقیب

  1. […] شاخص MTBF‌ چیست؟ از صفر تا ۱۰۰ میانگین زمان بین خرابی‌ بدانید […]

  2. […] برای تحلیل بهتر تجهیز استفاده کنید. لذا مطالعه مقاله با گزارش پارتو خرابی تجهیزات توقفات خود را ۸۰ درصد کاهش… مدنظر داشته […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.