صدور دستور کار تعمیرات در نرم افزار نگهداری و تعمیرات cmms PMWorks

صدور ۵ دستور کار تعمیرات نرم افزار CMMS برای یک درخواست کار؟

چگونه برای یک درخواست کار، چندین دستور کار تعمیرات صادر شود؟ مثلا ۵ دستورکار فنی مثل زدن داربست،‌ جوشکاری، رنگ‌کاری و انجام تعمیرات تجهیز و نظافت صادر کرد و آن را برای انجام به گروه های کاری مختلف ارجاع داد؟ در مقاله صدور درخواست کار تعمیرات در نرم افزار pmworks متوجه شدیم که چگونه باید یک درخواست کار را صادر کرد. در این مقاله برای یک درخواست کار، دستور کار های مختلف را صادر و به گروه‌های مربوطه ارجاع دهیم. در ماژول نرم افزار برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات نحوه مدیریت دستورکارهای تعمیرات فنی تشریح شده‌است.

فیلم صدور دستور کار تعمیرات در نرم افزار CMMS PMworks


آیا می توان برای یک درخواست کار، چندین دستور کار نگهدرای و تعمیرات صادر کرد؟

بسیاری از نرم افزارها شما را مجبور می‌کنند که به ازای هر دستور کار، یک درخواست کار در نرم افزار صادر کنیم. اما در نرم افزار نگهداری و تعمیرات PMWorks شما میتوانید برای هر درخواست کار، دستورکارهای مختلف صادر و به گروه های کاری مربوطه ارجاع دهید.

صادر کردن چندین دستورکار تعمیرات مختلف روی یک درخواست کار، چه مزیتی دارد؟

علاوه بر اینکه از پیچیده شدن و دوباره کاری جلوگیری میکند، مهم ترین مزیت آن اصلاح ساختار گزارشات است. به طور مثال تصور کنید یک خرابی اتفاق افتاده که نیاز به ۳ دستورکار دارد. اگر بتوانیم برای این توقف یک درخواستکار و ۳ دستورکار تعمیرات صادر کنیم، در گزارش انتهای ماه، یک توقف داریم که برای آن یک درخواست کار فنی و ۳ دستورکار فنی صادر شده است.

اما اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم، در گزارش ما ۳ توقف، ۳ درخواست کار و ۳ دستورکار ثبت می‌شود که اشتباه است.

فهرست محتوی این مقاله:

  • مروری بر صدور درخواست کار تعمیرات در نرم افزار cmms pmworks
  • صدور دستور کار تعمیرات در نرم افزار pmworks
  • صدور چند دستور کار برای یک درخواست کار تعمیرات
  • مشاهده و دانلود فیلم صدور دستورکار  تعمیرات در نرم افزار نگهداری و تعمیرات PMWorks
  • دانلود فایل PDF مقاله
  • دانلود پادکست مقاله

۱. مروری بر صدور درخواست کار تعمیرات در نرم افزار cmms

در مقاله قبلی در خصوص صدور درخواست کار تعمیرات صحبت کردیم و گفتیم که چطور آن را برای صدور درخواست کار آماده کنیم. همینطور درباره گردش کار و تایید سرپرست هم صحبت کردیم. حالا به مرحله ای رسیدیم که میخواهیم برای ثبت دستورکار تعمیرات اقدام کنیم.

قبل از این مرحله نگاه کوتاهی داشته باشیم به فرایند صدور درخواست کار. در ابتدا ما تجهیز خودمان را انتخاب میکنیم. از بین خرابی هایی که قبلا برای این تجهیز استاندارد کرده ایم، خرابی مورد نظر را انتخاب کرده و سپس نوع درخواست، اولویت درخواست، زمان خرابی و توضیحات لازم را در نرم افزار ثبت میکنیم.

در این مرحله درخواست ما ثبت شده و میتوانستیم برای تغییر وضعیت آن اقدام کنیم. به طور مثال یک درخواست کار در وضعیت «انتظار برای تایید سرپرست» است و ما آن را به «انتظار برای دستور برنامه ریزی» تغییر میدهیم.

دستور کار تعمیرات یا دستور کار فنی

۲. صدور دستور کار تعمیرات در نرم افزار cmms pmworks

حالا که به اینجا رسیده ایم، باید برای آن دستورکار work order صادر کنیم. مدیر یا سرپرست یا هر فردی که مسئول این درخواست است، آن را بررسی کرده و برای آن دستور صادر میکند. برای این کار میتواند دپارتمان مخصوص به آن را مشخص کند. کدام واحد کاری (مکانیک، برق یا غیره) باید روی این درخواست، کار کنند؟

هم‌چنین مشخص میکنیم که در چه بازه زمانی این کار باید انجام شود؟ بعد از این کار وضعیت درخواست کار به طور خودکار به «در حال انجام» تغییر پیدا میکند. همینطور یک دستورکار برای واحد مربوطه تعریف شد که باید در بازه زمانی مشخص انجام شود.

برای مشاهده دمو نرم‌افزار تعمیرات و نحوه صدور دستور کار تعمیرات درخواست بدهید.

با برگزاری جلسه کلیه امکانات و ویژگی‌های نرم افزار PM تشریح می‌گردد.

۳. صدور چند دستور کار فنی برای یک درخواست کار تعمیرات

اما نکته مهم اینجاست که گاهی اوقات درخواست کاری صادر میشود که نیاز هست چندین دپارتمان روی آن کار کنند. به همین خاطر نیاز است که برای یک درخواست کار، چندین دستورکار صادر شود. خیلی از نرم افزارها شما را مجبور میکنند تا در این موارد به ازای هر دستور کار، یک درخواست کار صادر کنید.

اما زمانی که ما به این شکل دستورکار تعمیرات صادر کنیم، گزارشات ما با مشکل مواجه میشود. باید توجه کنیم که در چنین حالتی، در واقع یک درخواست کار اتفاق افتاده، ولی به خاطر محدودیت هایی که سیستم دارد، مجبوریم چند درخواست کار ثبت کنیم و هرکدام را به یک دپارتمان کاری بفرستیم. در زمان گزارشگیری ممکن است با این مشکل مواجه شویم که تعداد درخواست کارها بیش از تعدادی باشد که واقعا اتفاق افتاده است.

اما در نرم افزار pmworks ما می‌توانیم به ازای هر درخواست کار، چند دستور کار تعریف و ثبت کنیم. در این حالت هرکدام از واحدهای مسئول، میتوانند دستورکارهای مربوط به خود را ببینند و پس از انجام، گزارش آن را در نرم افزار وارد کنند.

با توجه به گزارشی که برای دستورکار نوشته میشود، وضعیت دستورکار تغییر میکند. به طور مثال اگر وضعیت یکی از دستورکارها را به حالت «انجام شد»، «منتظر قطعه» یا غیره تغییر دهیم، وضعیت درخواست کار هم مطابق آن تغییر خواهد کرد.

با این روش ما میتوانیم گردش کار خوبی را در سازمان داشته باشیم و مدیریت کنیم. همینطور این روش میتواند در قسمت گزارشات بسیار به ما کمک کند.

فرم دستورکار فنی و یا دستور کار تعمیرات

۴. مشاهده و دانلود فیلم دستور کار تعمیرات نرم افزار CMMS

دانلود فیلم صدور دستورکار تعمیرات در نرم افزار نگهداری و تعمیرات PMWorks با کیفیت بالا

۵. دانلود فایل PDF مقاله دستور کار تعمیرات نرم افزار PM

دانلود مقاله صدور دستورکار تعمیرات در نرم افزار نگهداری و تعمیرات PMWorks به فرمت پی دی اف PDF

۶. دانلود فایل صوتی پادکست نگهداری و تعمیرات

3 پاسخ

تعقیب

  1. […] گزارشات تهیه شود؟ بعد از صدور درخواست کار تعمیرات و صدور دستورکار تعمیرات در نرم افزار نت cmms، به مرحله ثبت گزارش دستورکارها […]

  2. […] گزارشات تهیه شود؟ بعد از صدور درخواست کار تعمیرات و صدور دستورکار تعمیرات در نرم افزار cmms pmworks، به مرحله ثبت گزارش دستورکارها […]

  3. […] گزارشات تهیه شود؟ بعد از صدور درخواست کار تعمیرات و صدور دستورکار تعمیرات در نرم افزار cmms pmworks، به مرحله ثبت گزارش دستورکارها […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.